niedziela, 14 lutego 2016

Niesamowite właściwości olejku ze słodkich migdałów.

O tym, że bardzo lubię naturalne kosmetyki pisałam Wam już nie raz. Tym razem chcę przybliżyć Wam właściwości moim zdaniem najlepszego olejku roślinnego, który można stosować na różne sposoby u dorosłych ale także i u dzieci (w tym też u niemowląt!)


Olejek tłoczony jest ze słodkiej odmiany migdałów. Jest jednym z najlepszych olejów kosmetycznych, który nadaje się do każdego rodzaju skóry. Jest to uniwersalny olej o szerokim zastosowaniu. Doskonały do masażu, polecany dla kobiet w ciąży w celu zapobiegania rozstępom i do masażu przedporodowego. Jest odpowiedni do pielęgnacji skóry dzieci (zapobiega i leczy odparzenia, wspomaga likwidowanie ciemieniuchy).
 Bogactwo naturalnych składników występujących w olejku migdałowym to przede wszystkim szereg substancji odżywczych: protein, soli mineralnych oraz witamin A,E,D i witamin z grupy B oraz duże ilości kwasów: linolowego (20-30%) i oleinowego (60-70%). To zawartości tych składników olejek migdałowy zawdzięcza swoje właściwości: nawilża i ujędrnia skórę, łagodzi podrażnienia, opóźnia procesy starzenia.

Różne właściwości olejku: 
 SKÓRA
- jest idealny do praktycznie każdego rodzaju skóry
- chroni skórę przed rozstępami
- świetny do pielęgnacji skóry niemowląt (można dodać go do kąpieli a także używać do masażu)
- dobry środek przeciwzmarszczkowy
-  zastąpi krem nawilżający
- świetny do demakijażu twarzy
- masaż olejkiem niweluje bóle mięśniowe, rozluźnia
- łagodzi objawy egzemy i łuszczycy
- pomaga w leczeniu trądziku
- świetny na oparzenia słoneczne
WŁOSY
- regeneruje zniszczone i łamliwe włosy
- latem idealny do zabezpieczenia końcówek
- przeciwdziała wypadaniu włosów
PAZNOKCIE
- wzmacnia, utwardza i zapobiega ich rozdwajaniu (wystarczy wmasować go w płytkę)

 Ja swój olejek posiadam ze sklepu GAJ OLIWNY, jeśli jesteście zainteresowane jego kupnem to muszę Wam powiedzieć, że aktualnie trwa promocja i za 150 ml buteleczkę zapłacimy jedynie 17,99 zł. Chętnych odsyłam pod link OLEJEK MIGDAŁOWY 150 ML (KLIK).

Olejek otrzymujemy w ciemnej i mocnej szklanej buteleczce, która od razu kojarzy mi się z jakimś syropem. Na etykietce znajdziemy wszystkie podstawowe informacje o kosmetyku (właściwości, zastosowanie, data ważności). Warto wspomnieć, że olejek po otwarciu jest zdatny do zużycia przez rok, później powoli traci swoje właściwości. Nie trzeba go przechowywać w lodówce.


Olejek ma oleistą konsystencję jak to przystało na kosmetyki tego typu. Kolor jasno żółty i praktycznie niewyczuwalny zapach. Świetnie się wchłania nie pozostawiając na ciele tłustej warstwy ponieważ należy do tzw. suchych olejków.


Kosmetyk stosowałam głównie na dwa sposoby: nakładałam na włosy oraz używałam do masażu na ciało.

Jeśli chodzi o włosy to głównie dodawałam go do różnych masek domowej roboty ale także jako dodatek do tych drogeryjnych. Czasem nakładałam go także samego na włosy na całej długości. Efekt? Miękkie, błyszczące i gładkie.

Na ciało moim zdaniem działa najlepiej. Jako, że jestem w ciąży świetnie działa jako kosmetyk przeciw rozstępom (nadal nie mam żadnych :P!), poza tym :
- bardzo dobrze nawilża,
- bardzo dobrze wygładza
- łagodzi bóle mięśniowe (niestety ostatnio zdarzają mi się bóle nóg)
- idealny do masażu pleców

Na twarz stosowałam go tylko jako peeling DIY:
Dodajemy do olejku niewielką ilość cukru- otrzymujemy miękką, promienną i nawilżoną cerę.

Jako, że jest bardzo delikatny to po urodzeniu mam zamiar stosować go także do nawilżania skóry mojego dziecka. Na pewno będzie on bardziej bezpieczny niż kosmetyki jakie proponują mi różne firmy.


Znacie ten olejek?
Używacie takich kosmetyków?
Jaki jest Wasz ulubiony?

20 komentarzy :

  1. Suche olejki to bardzo przydatna sprawa przy natłuszczaniu ciała. ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tego typu olejki :) Nie kleję się po ich aplikacji ;D

      Usuń
  2. Zgodze się z Tobą, naturalny olejek z pewnością będzie bezpieczniejszy dla Twojego maleństwa, niż te oferowane w drogerii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, nie zawiera różnych szkodliwych składników, które często uczulają

      Usuń
  3. Muszę go przetestować na swój trądzik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno bardzo pomaga aczkolwiek na twarz stosowałam tylko jako peeling :)

      Usuń
  4. Miałam ten olej ale niczym szczególnym mnie nie urzekł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do jakiś części ciała go stosowałaś?

      Usuń
  5. o tak uwielbiam olej ze słodkich migdałów, mój mi się skończył i właśnie mi przypomniałaś, że powinnam kupić nowy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jeden z najlepszych naturalnych olejków :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię olejek ze słodkich migdałów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony komentarz, postaram się odpowiedzieć na każdy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.