piątek, 8 stycznia 2016

Przesądy ciążowe- wierzyć czy nie wierzyć?

Witajcie kochani!
Od kiedy powiedzieliśmy z mężem rodzinie, że spodziewamy się dzidziusia praktycznie co jakiś czas wysłuchiwałam wielu "dobrych rad" czyli tzw. zabobonów ciążowych- czego nie wolno mi robić. W tych czasach śmieszą mnie takie rzeczy, ponieważ fakt jest taki, że kiedyś gdy medycyna była jeszcze bardzo mało rozwinięta i przykładowo o USG nawet nikt nie słyszał to nie dziwię się kobietom, które robiły dosłownie wszystko aby ich dzieci urodziły się zdrowe. Ale teraz? W tym wieku możemy nawet zobaczyć zdjęcie 3D naszego dzieciaczka jeszcze w brzuszku więc moim zdaniem te wszystkie przesądy są po prostu głupie i śmieszne. Oczywiście każdy z nas ma inne zdanie i jestem również ciekawa co Wy o tym myślicie? W ogóle wierzycie w zabobony?

źródło KLIK



Zebrałam kilka moim zdaniem najbardziej śmiesznych i absurdalnych przesądów, które usłyszałam od najbliższych i, które przeczytałam gdzieś w internecie (kolejność przypadkowa):

1. Nie patrz przez dziurkę od klucza/ dziurę bo Twoje dziecko będzie miało zeza. 

2. Nie farbuj włosów bo dziecko będzie rude. (Fakt, nie farbuję ale na pewno nie z tego powodu ;D)

3. Nie gól nóg bo dziecko będzie łyse ;D

4. Nie maluj ust bo Twoja córka zejdzie na złą drogę. ( ups ! :))

5. Nie wolno uprawiać seksu na dwa miesiące przed porodem, bo dziecku będą ropieć oczka (o matko! :))

6. Nie wolno patrzeć na ułomnych, bo dziecko urodzi się też ułomne.

7.  Starające się o dziecko panie powinny usiąść na jeszcze ciepłe krzesło, gdzie wcześniej siedziała ciężarna – przyspiesza to zajście w ciążę.

8. Ciężarnej kobiecie się nie odmawia niczego ( To mi się akurat podoba!:) )  

9. Ciężarna nie powinna nosić na szyi korali, bo dziecko będzie owinięte pępowiną.

i mój hit!

10.  Podczas zmywania naczyń przyszła mama musi uważać, aby nie oblać brzuszka wodą, bo dzidziusiowi grozi UWAGA! – alkoholizm. 


Znacie któreś z moich propozycji? :)
Wierzyłyście w nie kiedy byłyście w ciąży? :)
Gdy ciężarna oparzy się albo przestraszy nie może dotykać dłonią swego ciała, bo w miejscu w którym się dotknie, jej dziecko będzie miało znamię

http://www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/ciaza/12-przesadow-o-ciazy_36043.html

44 komentarze :

  1. Hahahaha! Sama jeszcze nie dawno otrzymywałam takie "złote" rady!:) Uważaj na siebie, bo na każdym kroku może coś czyhać!:) Najlepiej to leżeć w łóżku, a nie, nie! Bo dziecko urodzi się leniwe:) Tak źle i tak niedobrze:) Ale przynajmniej przez te przesądy można u dziecka wyrobić dobre poczucie humoru:)))) W końcu Mama uśmiechnięta, to dziecko szczęśliwe - i to akurat prawda!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i z tą końcówką jak najbardziej się zgadzam :)!

      Usuń
  2. O matko ale brednie i ludzie jeszcze w to wierzą. Tym postem poprawiłaś mi humor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba większość "starszego pokolenia". Choć spotkałam się też z dziewczynami w podobnym do mnie wieku :)

      Usuń
  3. Ciekawe, nie słyszałam o nich wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O żadnych? Hehe to jeszcze dużo przed Tobą :)

      Usuń
  4. Matko, a ja sobie nakupiłam szminek w promocji :) I to takich mega ostrych :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha xD Też się tego boję aczkolwiek jeszcze nie wiem czy będzie chłopiec czy dziewczynka :)

      Usuń
  5. Ja też słyszałam żeby nie nosić pasków,bo dziecko się udusi. WTF? Nie wierzę w żadne zabobony,takie bzdurne straszenie- nic więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, po co jeszcze dodatkowo się stresować- co ma być do i tak będzie.

      Usuń
  6. haha; ) oj jakie rady ; )
    http://twinstyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. 7 to hit jak dla mnie :DDD
    Kochana wgl. gratulacje! :* Przez moje zabieganie odkąd zaczełam studia nawet nie miałam czasu napisać komentarza i pogratulować Ci, chociaż wpisy czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzoo :* Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. O matko, jakie absurdy :) Najdziwniejsze jest dla mnie to, że znajdą się osoby, które wierzą w te przesądy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są różni ludzie ale fakt jest taki, że są to głównie osoby starsze :)

      Usuń
  9. ale się uśmiałam :) większości z tego nie słyszałam, ale naprawdę pomysły porażające :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypisałam tylko kilka a w sieci można znaleźć tego mnóstwo- czasem są to na prawdę prawdziwe absurdy! :)

      Usuń
  10. Trudny temat poruszyłaś bo się tak i nie wierzy i wierzy :D ja jestem w kropce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zdania, że jeśli ma być źle to będzie źle a jeśli ma być dobrze to będzie dobrze a to, że np. założę łańcuszek na szyję w niczym mojemu dzidziusiowi nie zaszkodzi :)

      Usuń
  11. nie które tylko słyszałam: że przez dziurkę od klucza nie wolno patrzeć, że nie odmawia się ciężarnej bo myszy zjedzą, że nie wolno ciężarnej przestraszyć bo klepnie się w brzuch i dziecko może mieć znamię. A z tych pomalowanych ust się uśmiałam :D Pomadka ochronna też się wlicza ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy czy jest w kolorze czy bezbarwna :P

      Usuń
  12. to ja jedno dorzucę :P
    Gdzie mamcia się oparzy, lub dotknie jak się przestraszy- dziecko będzie miało znamię.... dokładnie w tym samym miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa ;P Ile ludzi tyle pomysłów :D

      Usuń
  13. Stek bzdur ;) tylko 8 się zgadza ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie- z tym również się zgadzam :)

      Usuń
  14. O matko ale głupotki :DD hehe tylko 8 sie chyba zgadza :D

    www.marijory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Śmieszne :D 8 jest faktycznie prawdą, ale reszta.. boki zrywać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że jesteśmy praktycznie jednogłośne :P

      Usuń
  16. Ale PRZESĄDY - niektóre śmieszą,ale...Lepiej dmuchać na zimne :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiałabym nie robić nic i robić wszystko- totalny absurd :P

      Usuń
  17. Lool, świetny i pomysłowy blog post. Keep on doing what are you doing!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojj tak, ludzie lubią przesądy, też ich się nasłuchałam. A czytając te napisane u Ciebie, to moje dziecko byłoby rude, łyse (nie wiem jak mogłoby być łyse i rude jednocześnie :P), z ropiejącymi oczkami, a do tego zejdzie na złą drogę i zostanie alkoholikiem. No ludzie, kto w to wierzy !?! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Haha 10 rewelacja :-D. Świetna wymówka od mycia naczyn :-D. Musze zapamiętać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, nie pomyślałam o tym. Jak będę w ciąży, koniecznie wykorzystam ten punkt :D

      Usuń
  20. Słyszałam tylko o koralach i o tym że się nie odmawia. 10 to faktycznie hit :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam tylko o koralach i o tym że się nie odmawia. 10 to faktycznie hit :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak, alkoholizm z pewnością powodowany jest tym, że ciężarnej podczas mycia naczyń na brzuch poleciała woda... Jak dobrze, że wiele z nas ma zmywarki. Skąd ludzie biorą takie pomysły? Ja nie jestem przesądna, nie wierzę w zabobony (choć zdarza mi się odpukać w niemalowane ;)). Myślę, że nie przejmowałabym się takimi przesądami również będąc w ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Hahahahaha o matko, cóż to za wydziwianie hahahah nie wiem skąd ludzie mają takie pomysły. Osobiście nie wierzę w żadne przesądy, dla mnie ważniejsze są zbadane fakty :) Mimo wszystko fajnie jest się pośmiać z tych zabobonów:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony komentarz, postaram się odpowiedzieć na każdy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.