środa, 8 lipca 2015

Masło oliwne - naturalny i uniwersalny kosmetyk dla każdego.


Witajcie !

  Oliwka to drzewo, które zna chyba każdy. Lubimy jej owoce i chętnie spożywamy w formie oliwy z oliwek. Jest niezastąpiona nie tylko w kuchni ale także świetna w kosmetyce. 
 Dziś chcę Wam przedstawić masło oliwne, które powstało na bazie czystej, naturalnej oliwy z regionu śródziemnomorskiego.





 Masło oliwne, jego właściwości i sposób wchłaniania przez skórę, porównywane są do masła shea. Łatwo i szybko się rozpuszcza, doskonale nadaje się jako poślizg do masażu oraz nośnik innych np. olejków eterycznych. Ma delikatnie zielony kolor.


Doskonały jako półprodukt kosmetyczny, do balsamów i kremów, mydeł, produktów do pielęgnacji włosów i przeciwsłonecznych.


Właściwości:

  • nawilżające i wygładzające
  • pobudzające skórę do regeneracji
  • łagodzące i kojące
  • ochronne i zabezpieczające skórę
  • idealne jako poślizg i nośnik przy masażach
 INCI: Olea europaea (Olive) Fruit Oil, Hydrogenated Vegetable Oil

Cena: 9,99zł / 20g

Do kupienia:  TU

Masełko znajduje się w białym plastikowym słoiczku ze szczelnie zamykanym wieczkiem. Jest wygodne, nic się nie wylewa i dobrze przechowuje. Na przodzie opakowanie mamy nalepkę z nazwą surowca kosmetycznego oraz wszystkimi podstawowymi informacjami. Pojemność wynosi 20 g.


Konsystencją przypomina mi masło shea. W pudełeczku ma postać stałą, jednak nie tak zbite jak właśnie shea lecz dosyć miękkie. Po nałożeniu na skórę delikatnie się rozpuszcza i bez problemu rozsmarowuje. Świetnie nadaje się do masażu, ponieważ nie wchłania się bardzo szybko a zostawia przyjemny film na skórze.


Na pierwszy rzut oka wydaje się, że masło ma biały kolor jednak pod światłem nabiera delikatnego zielonego odcienia. Zapach jest raczej neutralny, lekko pachnie oliwką nie jest intensywny i nie pozostaje na skórze po aplikacji.


Jak pisałam w tytule posta masło oliwkowe jest bardzo uniwersalnym kosmetykiem, które możemy używać na wiele sposobów. Oto moje propozycje, które wypróbowałam i polecam Wam z czystym sumieniem!

* Włosy
Masło rozcierałam w dłoniach i nakładałam na same końcówki lub na długość od ucha w dół. Trzymam cały dzień lub jeśli mi się śpieszyło ok 30-60 min. później zmywam delikatnym szamponem. Świetnie nawilża włosy oraz zapobiega ich puszeniu się. Odradzam jednak nakładanie na całą długość jeśli macie przetłuszczające się włosy.

Możecie również używać jako dodatek do maseczek.

* Dłonie/ paznokcie
Używam po prostu jak krem do rąk. Latem skóra moich dłoni oraz skórek wokół paznokci jest bardzo przesuszona. Masło bardzo dobrze je nawilża i regeneruje.

* Ciało/ depilacja
Świetne jako balsam do ciała, jak pisałam wcześniej idealnie nadaje się do masażu. Nawilża skórę i wygładza ją. Lato to czas kiedy praktycznie co dzień muszę się depilować, co za tym idzie często pojawiają się po tym podrażnienia. Wcieram wtedy delikatnie masełko i po podrażnieniach ani śladu. Dodam, że świetnie nadaje się do stref bikini.

Takich sposobów mogłabym pisać bez końca. Na pewno każda z nas znalazłaby swoje przepisy na używanie tego masła. Jestem z niego bardzo zadowolona i myślę, że nie jest to pierwsze i ostatnie spotkanie z nim :)


Znacie masło oliwkowe?
Jaki sposób możecie mi jeszcze polecić?


***   ***   ***   ***

Kosmetyk otrzymałam od sklepu BLISKO NATURY, jednak nie wpłynęło to na moją recenzję.
Zapraszam do zapoznania się z jego asortymentem.




8 komentarzy :

  1. Bardzo lubię masełka , jednak tego jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bardzo przyjemne w używaniu :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała. ..

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała. ..

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała. ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią wypróbowałabym je na sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiego cuda jeszcze nie miałam, ale uwielbiam wszystkie naturalne masełka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zostawiony komentarz, postaram się odpowiedzieć na każdy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.