środa, 18 lutego 2015

Uniwersalny olejek z masłem shea od Equlibra + analiza składu.

Witam :)

  Jakiś czas temu otrzymałam paczkę od firmy Equilibra, gdzie między innymi znalazłam właśnie kosmetyk o którym chcę Wam dziś napisać parę słów- a jest to 
OLEJEK Z MASŁEM SHEA.


Bardzo lubię kosmetyki, które dają nieskończone możliwości ich używania. Olejek, który Wam zaraz przybliżę taki właśnie jest. Jednak przed dokładną recenzją chcę przybliżyć Wam jego skład- jest na prawdę bardzo fajny, jedynie z małym ale...

A więc co w nim znajdziemy:

BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER EXTRACT-
czyli wyciąg z masła z masłosza. Ma właściwości zmiękczające

HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL-
olej wyciskany z nasion słonecznika. Pełni funkcję maskującą, odżywiającą skórę, zmiękczającą. Znajdują się nim nienasycone kwasy tłuszczowe w tym kwas oleinowy i linolowy, fitosterole, błonnik, arginina, witaminy A, B, E, PP i z grupy B oraz potas, cynk, żelazo, fosfor i wapń.

SALVIA OFFICINALIS EXTRACT-
jest wyciągiem z liści szałwii. Funkcja: chroniąca skórę, kojąca, oczyszczająca, odżywiająca skórę, przeciwdrobnoustrojowa, przeciwłupieżowa, przeciwpotowa, przeciwutleniająca, ściągająca, tonizująca. Otrzymywany z Salvia officinalis . Jego najważniejszym składnikiem jest olejek eteryczny o charakterystycznym zapachu. Poza olejkiem zawiera również triterpeny m.in. kwas ursolowy i oleanolowy, garbniki oraz flawonoidy.

AVENA SATIVA EXTRACT-
wyciąg z nasion owsa. Funkcja: zmiękczająca.

TOCOPHEROL-
Funkcja: odżywiająca skórę, przeciwutleniająca Zaliczana jest do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Jest to grupa organicznych związków chemicznych, w skład której wchodzą tokoferole i tokotrienole.

! Niestety może działać komedogennie czyli mówiąc prościej powodujące powstawanie zaskórników, blokujące pory skóry, co jest szczególnie niekorzystne dla skór mieszanych, trądzikowych i tłustych. !

 PARFUM-
 Perfumy i kompozycje aromatyczne oraz surowce do ich produkcji. Mają funkcje maskujące.

DOGŁĘBNE NAWILŻENIE, UELASTYCZNIENIE
W 100% czysty olej roślinny do pielęgnacji i masażu, doskonały na suchą lub wilgotną skórę po kąpieli, dogłębnie nawilża i chroni nie pozostawiając tłustych śladów. Masło shea ( Karite ) utrzymuje skórę w odpowiedniej kondycji. Otrzymywany w procesie tłoczenia na zimno dzięki czemu zachowuje bogactwo dobroczynnych składników. Polecany szczególnie do skóry suchej, wrażliwej, narażonej na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych.
Dodatkowo zawiera:
Owies - działa zmiękczająco i nawilżająco na skórę i sprzyja jej regeneracji, łagodzi podrażnienia
Szałwia - działa przeciwzapalnie i przeciwstarzeniowo

Hipoalergiczny olejek o delikatnym zapachu WANILII.

TESTOWANY DERMATOLOGICZNIE

Pojemość: 100 ml
Cena: ok 30 zł 

Możemy kupić go głównie w aptekach i sklepach zielarskich. Jeśli jesteście ciekawe to zapraszam TU (klik), znajdziecie tam punkty sprzedaży w całej Polsce. 




Olejek zamknięty jest w plastikowej zielonej butelce z aplikatorem w formie pompki. Wszystko działa idealnie, dzięki dozownikowi otrzymujemy odpowiednią ilość kosmetyku, poza tym jest to bardzo wygodna i higieniczna forma. 


 Lekka, przeźroczysta o lekkim żółtym zabarwieniu. Szybko się wchłania nie pozostawiając na skórze długo tłustej warstwy. 
Ma bardzo ładny delikatny waniliowy zapach.





Kosmetyk używałam na kilka sposobów:

NA WŁOSY:
Nakładałam olej na całą noc lub minimum 30 min przed myciem.
Zauważyłam większe nawilżenie, włosy są błyszczące i nie puszą się.
Poza tym nie powoduje żadnych alergii czy łupieżu i łatwo się zmywa.

NA CIAŁO:
Zazwyczaj używam go wieczorem po kąpieli kiedy moja skóra jest jeszcze rozgrzana. Świetnie się wchłania i bardzo dobrze nawilża skórę. Po jego aplikacji jest wygładzona, i odżywiona. Miałam problem ze znalezieniem, kosmetyku, który nie podrażniałby mojej skóry po depilacji (do tej pory używałam specjalnego olejku jednak już mi się skończył). Olejek z masłem shea świetnie sobie radzi ze świeżo depilowaną skórą, nic nie piecze, nie podrażnia- wręcz przeciwnie. 
Często nakładam go również na same dłonie- świetnie nawilża nie tylko je a także i skórki wokół paznokci.

NA TWARZ:
Osobiście nie nakładałam olejku na twarz ponieważ jakiś czas temu byłam u dermatologa i używam tylko te kosmetyki, które przepisała mi Pani Doktor. Jednak moja mama testowała go na swojej twarzy ( dodam, że ma suchą cerę) i również była zadowolona. Szybko się wchłonął pozostawiając nawilżoną i pachnącą twarz.

Tak czy inaczej sama na pewno bałabym  się nałożyć go na swoją skórę twarzy ze względu na to, że posiada w składzie substancje zaskórnikotwórcze. Mam cerę tłustą, skłonną do trądziku więc nie chciałabym pogorszyć jej stanu.
 


 ***   ***   ***   ***
Znacie ten olejek?
Lubicie takie uniwersalne kosmetyki? 

***   ***   ***   ***  

Kosmetyk otrzymałam dzięki współpracy z firmą 

 

22 komentarze :

  1. Dla mojej mamy idealny, dla mnie niestety nic. Mam skórę mieszaną z tendencją do zapychania, tak jak ty, więc odpada :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale można go użyć na inne sposoby - to jest właśnie jego plus :)

      Usuń
  2. Też mam cerę mieszana więc dla mnie na twarz też odpada :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam na skórę całego ciała i włosów :)

      Usuń
  3. Nie do końca jestem przekonana do tego olejku ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety ja również ze względu na to, że nie użyję go na twarz ale szczerze to nie lubię takich kosmetyków aplikować właśnie tam. Wolę inne części ciała, które mam dosyć suche jak np. nogi czy dłonie :)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie się prezentuje:) lubię uniwersalne kosmetyki, które przydają się zwłaszcza w podróży. Zastępują pół kosmetyczki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. to już u mnie odpada ... niestety mam skłonną do zapychania się skórę ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc nie jestem sama z tym problemem :)

      Usuń
  6. Jak u dziewczyn wyżej u mnie również odpada ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do twarzy może nie ale do reszty jak najbardziej polecam :)

      Usuń
  7. Też mam cerę skłonną do zapychania, ale do ciała? Czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetny do ciała jak i do włosów :)

      Usuń
  8. Bardzo lubię olejową pielęgnację, ale o tym oleju jeszcze nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo dopiero niedawno pojawił się na rynku :)

      Usuń
  9. Niestety nie dla mnie to cudeńko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ale nie patrzmy tylko na kwestię twarzy :) Do reszty ciała jest świetny :)

      Usuń
  10. Ja najczęściej takie olejki kładę właśnie na twarz :) Mam cerę suchą, więc u mnie nie występuje żadne zatykanie porów, a skóra do rana wszystko wypija :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja bardzo jestem ostrożna z olejkami w pielęgnacji twarzy, raczej unikam, gdyż mi nie służą..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do twarzy używam jedynie olejku z krokosza oraz arganowego, inne mnie zapychają :)

      Usuń

Dziękuję za zostawiony komentarz, postaram się odpowiedzieć na każdy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.