środa, 1 października 2014

Zdrowe chrupanie! (łatwy przepis na ciecierzycę)

Czy Wy też tak jak ja lubicie coś chrupać w trakcie oglądania telewizji lub czytania? 
Zawsze lubiłam robić sobie popcorn jednak ostatnio przestawiłam się na zdrowsze odżywianie i myślałam co by tu sobie zmajstrować aby było: zdrowe, pyszne i do tego chrupiące...
Mam! Zrobiłam orzeszki z ciecierzycy! :)

Ciecierzyca jest bardzo zdrowa-  
zawiera duże ilości białka, obfituje też w żelazo, potas, fosfor, błonnik i większość witamin z grupy B. 

Chrupiące orzeszki z ciecierzycy


Co nam jest potrzebne?

* szklanka ugotowanej ciecierzycy ( wcześniej moczymy ją całą noc w wodzie, gotujemy w nie osolonej)
* olej lub oliwa
* ulubione przyprawy ( u mnie słodka i ostra papryka, czosnek granulowany, sól)

Wykonanie:

Ugotowaną i wystudzoną ciecierzycę mieszamy dokładnie w misce z olejem ( wystarczy tylko tyle aby składniki dobrze do niej przyległy) i przyprawami. Wsypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy przez ok 25- 30 min w 180- 190 stopniach, co jakiś czas mieszając. W trakcie pieczenia możemy sprawdzać miękkość ciecierzycy aby określić sobie jaka nam najlepiej smakuje :) Ja lubię dość chrupiącą. 
Jest bardzo dobra na ciepło jak i na zimno :)
Smakuje jak orzeszki ziemne- pycha!!


Lubicie takie zdrowe przekąski?
Może podsuniecie mi swoje pomysły :)?

3 komentarze :

Dziękuję za zostawiony komentarz, postaram się odpowiedzieć na każdy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.